tirsdag 8. juli 2014

En hel uke kvalitetstid

Det har gått en og en halv uke siden jeg kom hjem fra en herlig tur på Tjøme. Det har vært en uke i avslappning, ro og kvalitetstidens tegn.

Jeg er nemlig så heldig å ha ei venninne som har tilgang til en del firmahytter. Vi har vært på tur tidligere på fjellet, men denne gangen var det en hel uke helt helt på "tjuv-starten" av Sørlandet.


Havna Skjærgårdspark

Dette betydde totalt senkede skuldre, telefonen på lydløs (ja jeg måtte sjekke facebook innimellom da, men allikevel...), gode opplevelser, gode samtaler, god mat, godt drikke.

En rusletur ut på Verdens Ende. Et flott sted hvor man rett og slett bare kan sette seg ned og la tankene fly, bare nyte synet av svaberg, vann og Færder Fyr der langt ute i det fjerne.






Barndomsminner som ble vekket til livet, dette har jeg jo faktisk sett før, sa en tanke langt bak i bakhodet. Og faktisk, akvariet på Verdens Ende ble lagt ned i 1974, og jeg har fått 
bekreftet at jeg har vært der.

Sjømannens kone og barn, speider ut over havet og venter...


Slottsfjellet, Tønsberg




Hvalmuseet, Vestfold Museum, Tønsberg



Barder fra en Bardehval
En slik hadde jeg hjemme tidligere, kjøpt som souvernir,
nettopp på Akvariet på Verdens Ende...
Jada, jeg kjøpte mye rare ting når jeg var på tur,
og det var igrunnen typisk meg å kjøpe noe slikt....
.... lurer på hvor den ble av?


Brygga i Tønsberg



På besøk hos Anders og familien


Ulefoss Hovedgaard



Strålende være


Mye god mat




Mye godt drikke



Herlige omgivelser





Tusen takk for turen Anne Marie


Det var så utrolig herlig, jeg følte meg i toppform, litt ustø og Donald-stemme og alle de andre plagene som følger med Menieres, men de var så langt i bakgrunnen, jeg følte meg så bra.

Vel hjemme igjen, og hverdagen meldte fra at alt var som normalt og jeg følte at jeg gikk i gulvet. Jeg var svimmel, kvalm, ustø, dott i øret. Men det var telefoner og besøk fra venner som ville vite hvordan turen hadde vært, det var utpakking av koffert, det var klesvask, det var vekkerklokke på morgenen, det var legebesøk og tannlege. Uken med total avslapping var definitivt over. Og blodtrykket var nå oppunder skyene :-( Sammen med Mr Menieres føltes det som det totale kaos.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar