onsdag 26. april 2017

Brain Fog / Hjerne tåke

Jeg kom tilfeldigvis over denne filmen på internett. Den forteller på en utrolig beskrivende måte hvordan hverdagen kan oppleves for en person med Menierères.

Veldig mange med ulike typer kroniske sykdommer har en opplevelse av "Brain Fog"

Ta en titt på denne filmen: What is Brain Fog

Har du en Facebook-profil, så ta en titt her

Det finnes mange filmer på YouTube om dette emne, her er nok en film

En kommentar jeg fant under facebook-innlegget var denne her, og jeg tok meg den frihet å skrive den av, da den forteller veldig godt akkurat det samme som jeg føler.

Kjenner meg veldig godt igjen. Selv om anfallene ikke er like hyppige som før så er fremdeles brainfog en del av hverdagen😕. Verst hvis man er sliten eller stressa. Da klarer jeg ikke engang følge med i en samtale. Ord og lyd, bare flyter bort, og blir til støy og trykk i hode/ører. Samme med lesing. Noen ganger må jeg lese ting om og om igjen. Og det å f.eks. skrive litt lengre meldinger, kan ta en "evighet"😤. Det verste syns jeg, er å være sosial og bli kjent med nye mennesker. Føler at jeg, på dager med brainfog, kan virke uinteressert, sur og uhøflig. Noe jeg ikke egentlig er. Men har ikke veldig lyst til å prate eller fortelle at jeg har Menierè heller. Føler sykdommen tar mer enn nok plass i livet mitt som den gjør. Noen ganger ønsker jeg bare å være MEG. Uten Menierès. Som før.
Så her nytes de få dagene uten brainfog og alt annet dritt som følger med, til det fulle. Håper dere andre gjør det og
💗. Vi må ta det vi får 😉. Så krysser vi fingrene for at brainfog'n gradvis letter.
Ha en fin dag
😃!

(Bilde fra pinterest)


Jeg kunne ikke sagt det bedre selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar