torsdag 20. februar 2014

Torsdag kveld og nok en uke har flydd avsted

Hvor blir tiden av? Jeg gjør "ingenting" om dagen og tiden løper ifra meg allikevel.

Eller jo, jeg vet jo egentlig hvor den blir av når jeg tenker meg om.

Tirsdag var det legebesøk igjen.



Noen blodprøver og litt prat. Jeg blir svingstang av blodprøvene. Har aldri vært glad i sprøyter, men nå er det verre enn verst. Muligens fordi jeg er svimmel fra før av, da blir det ikke bedre av å se blod, eller for å være ærlig, det holder med tanken på blod.

Ja ja, det gikk bra.

Skulle ha handlet litt etter legebesøket, så det ble en liten tur innom butikken som lå i nærheten. Jeg fikk med meg brød, og det var det viktigste, resten av det jeg handlet var ingenting av det jeg skulle hatt. Jeg svima rundt inne i butikken og ante egentlig ikke helt hva jeg gjorde der. Det suste og pep i ørene, dotten satt skikkelig fast og det kjentes som om det syke øret var tyngre enn det friske, og at det var en som sto der med trykkluftborr. Ja, jeg vet det høres dumt ut, men det kjennes faktisk slik.



Jeg kjørte selv til legen, så jeg valgte E16 denne gangen også. Det er så greit å bruke omkjøringsveien når jeg skal nord eller syd i byen for da er det enten å ta E16 nordover eller E16 sydover, for å komme inn på riktig side av byen, og jeg slipper da all trafikk fra småveier, fotgjengere og andre ting som kan komme i min vei.

Det var godt å komme hjem til sofaen etterpå i alle fall.

På ettermiddagen skulle jeg ut igjen med bilen (kunne fortsatt kjøre E16), men i forkant av denne turen fikk jeg en telefon fra Grete (som jeg hadde avtalt tidligere at jeg skulle til, for å hente noe). "Middagen er klar, hiv deg i bilen å kom" var beskjeden jeg fikk.

Snakk om luksus :-) Deilige koteletter, surkål og poteter, og nydelig fruktsalat til dessert. Heldige meg :-)

Det var kjempekoselig å sitte der å snakke med Grete og Jarle. Vi snakket en del om kurset jeg nylig har vært på, og vi snakket historie. Tiden løp

Men det gjør den jo gjerne i godt selskap. Jeg var ør i hodet når jeg reiste hjemover og følte at jeg nesten besvimte i senga når jeg fikk lagt meg.

Onsdag gjorde jeg minst mulig på lengst mulig tid. Fru Tinnitus satt i ørekanalen min hele dagen, og de andre plagene vil jeg ikke nevne, men det ble nok litt mye i starten av uka. Både mandag og tirsdag var det aktiviteter som gikk langt ut over det å sitte hjemme alene med lav lyd på TV.

Og ja, jeg har fått med meg alt gullet Norge har vunnet under OL, men jeg sovnet av utmattelse under den mest spennende øvelsen i går. Det sier noe om interessen, eller kanskje energien min for tiden.



Jeg har tatt det pent og rolig i dag også, ingen vits i å overdrive har jeg funnet ut. Men misforstå meg rett, det er veldig hyggelig å være ute blant folk, jeg trenger bare litt tid til å hente meg inn igjen etterpå.

I morgen har jeg planlagt å besøke jobben en liten tur, og jeg må handle litt. Og på ettermiddagen kommer sønnen min hjem på vinterferie :-) Gleder meg masse til å se han igjen. Det blir jo litt stille her i huset, bare med pus og meg hjemme.

Skal ha middagen klar til du kommer Joe Kenneth :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar