søndag 15. juni 2014

En herlig sommerdag

Livet kan virkelig være herlig, selv om man har fast følge med Monsiur Mènière.



Lørdag var nok en strålende sommerdag og jeg hadde fått en lovnad om besøk i løpet av dagen.

Kaffen var klar og koppene sto på bordet på terrassen når Nina kom ruslende inn i hagen, det var tid for litt kaffeslarving. Og det ble like hyggelig som forventet. Latteren satt løst og det var deilig avslappende.

Det finnes vel ikke noe bedre en det å kunne slappe av med gode venner. Tiden gikk som vanlig utrolig fort, noe den gjerne gjør i godt selskap, og andre aktiviteter sto i kø :-)

Heldige meg, mens Nina var på besøk fikk jeg sms fra Bibbi, som ville ha meg med ut å spise senere på dagen.

En stund ble vi sittende å skravle alle tre, før Nina måtte reise, og jeg gjorde meg klar for omverdenen. Subber gjerne i utvasket t-skjorte og shorts hjemme, men kan jo ikke vise meg blant folk slik. Gode venner er det derimot ingen grunn til å pynte på fasaden for, de vet hva som er viktig.

Bibbi og jeg reiste til Jevnaker, hadde egentlig tenkt oss på "Den gamle låven" på Hadeland Glassverk, men der var det stengt (de stenger klokken 16:00 på lørdager, til opplynsing), så vi fortsatte på samme veien og kjørte til Oldemors Karjol

 Oldemors Karjol

Vi ble sittende på terrassen der med utsikt til skog og jorder, litt trafikk på veien nedenfor, men ingen sjenerende støy. Noen av dere husker kanskje at dere har sett dette stedet i programmet "Hellstrøm rydder opp" på TV3. Link til Oldemors Karjol sin hjemmeside hvis dere trykker på logoen over her.

Bilde er lånt fra sofiego.blogg.no da jeg dessverre ikke hadde tenkt på å ta bilde fra utsiden selv.

Nydelig mat, vi bestilte begge ishavsrøye med kokte sommergrønnsaker og hvitvinsaus

og hjemmelaget vaniljeis med bringebærsorbet og mango/passjonsfruktsorbet til dessert (og så sløv at jeg ikke husket på å ta bildet av den heller dessverre).

Men nydelig var det, det kan jeg skrive under på.

En liten kjøretur etterpå, slik at vi fikk sett oss litt omkring på Jevnaker, og så strake veien hjem.

Bibbi ble med innom en tur, så vi fikk skravlet litt til, men når jeg begynte å stamme, glemme ord og hun så øynene begynte å krysse seg så fikk jeg beskjed om at "nå reiser jeg hjem, så du kan få slappet av litt".

Ja, jeg var helt kjørt og det var godt å bli igjen her alene, men det går an å tåle "vondtene" når de kommer etter hyggelige opplevelser.

Takk for en herlig lørdag Nina og Bibbi :-) I dag skal jeg gjøre ingenting :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar