onsdag 11. juni 2014

Testing av sivilforsvarets alarm

Jeg satt ute på terrassen i går formiddag med en kopp kaffe og ei bok. Det var stille og rolig rundt meg, sola skinte fra en knallblå himmel og temperaturen nærmet seg tropiske høyder. Katten lå under furuhekken og myste opp på småfuglene som holdt til litt høyere opp i hekken. Det var sommeridyll av ypperste klasse.



Langt langt borte hørte jeg sivilforsvarets alarm. Hm, det var jo rart, ikke har jeg hørt at det skal være testing av den, og den jeg hørte var laaaaangt unna. Det må ha vært en alarm som har gått helt i stå på grunn av varmen. For til og med de fra sentrum hører jeg normalt sett bedre enn det her.

Så i dag tidlig igjen, jeg hadde nettopp våknet og tuslet ut på badet. Sitter på do og gjør det jeg skal gjøre der, og igjen hører jeg alarmen til sivilforsvaret. Langt unna denne gangen også, men dog. Det må ha gått helt i stå for den alarmen. Ikke gir den seg heller. 

Klask

Heisann, der stoppet sirenen også jo. Så det var ikke sivilforsvarets sirene jeg hørte men en j**"¤&( MYGG, og det var Monsiur Mènières som spilte meg et puss ved å forvrenge lyden

Leser forøvrig på siden til TV2.no i dag at Sivilforsvaret skal teste alarmanlegget sitt over hele landet i dag kl. 12:00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar