fredag 31. januar 2014

Fredag, igjen....

Tiden går, og det skjer ikke så mye i min lille verden

Men, i dag har jeg vært på besøk på jobben. En markering skulle skje, og det ble servert marsipankake. Er så glad for at de husker på meg også når det er noe som skjer.


Ja, det er ikke bilde som er tatt i dag, for snøen har lavet ned i det siste, men det er altså i dette bygget jeg har min arbeidsplass.

Etter kaffe og kake og litt småprat på jobben så var jeg innom Europris en liten tur. I en "kattegruppe" på facebook gikk det nemlig rykter om veldig billige klatretrær for katter, og den bortskjemte firbente her i huset hadde fortjent noe nytt.

Så etter litt slit og strev med innlagte pauser (ble jo selvfølelig svimmel når jeg holdt på), så var kunstverket ferdig, slik at pus kunne ta det i øyesyn.



Jeg forventet jo selvfølgelig at klatretreet skulle inntas med stor glede. Men, så inderlig feil man kan ta. Findus hoppet inn i det største "rommet" i klatretreet og så ut til å sette stor pris på gaven fra matmor, men nei da, plutselig hørte jeg en umiskjennelig lyd. Og jo da, han hadde markert revieret sitt så det holdt, inne i "rommet". Takk til deg liksom.

Glad i deg også pus!

Så da var det til med en haug med remedier for å få vasket ut da, og etter rådspørring på den tidligere nevnte kattegruppen på facebook fikk jeg mange tips om hva som kunne brukes. Massevis av rensemidler som kunne kjøpes både her og der, og som jeg ikke engang vil begi meg på å prøve å uttale, men det var et par tips der som jeg kunne benytte meg av uten å gå til ytterligere innkjøp. Nemlig eddik og vann!

Hurra! Nå er klatretreet nyvasket og står der å "gliser" og pusegutten, jo han er totalt fraværende. 


Så nå, etter flere utskeielser enn hva jeg hadde planlagt i dag, 
har jeg nå "kjørt" sofa i et par timer.


... og det er mye som tyder på at det blir tidlig kvelden her i kveld




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar