tirsdag 4. februar 2014

Ny dag, nye muligheter....

Dagen i går var en "self-test"

Jeg ble hentet kl. 10:00 av Anne-Marie, og vi satte kursen til Hadeland Glassverk, for en koselig dag der.

LItt skuffet ble vi jo, når vi oppdaget at Glassverket ikke åpner før kl. 11:00, men heldigvis var Bakeriet åpent, så vi startet der med en kopp kaffe.

 Hadeland Glassverk

Flott utstilling der, som pågår nå: Vinterfestivalen. En stor salgsutstilling for håndverk og husflid. Masse fint og se der, men ingenting som passet for min lommebok dessverre.

Mandag formiddag er en flott dag for å besøke glassverket når man vil ha minst mulig lyd rundt seg, da det var liten trafikk der på den tiden. Men det durer i ventilasjonsvifter alle steder, så lydfritt er det absolutt ikke. Jeg hadde for sikkerhets skyld satt en plugg i øret i forkant, slik at jeg tok "brodden" av de verste lydene.

Det ble ingen storhandel, men jeg fikk kjøpt en liten glassfigur som jeg "manglet" i samlingen min. (Nei, jeg kjøpte ikke flere engler for de som måtte lure på det).

Vi avsluttet besøket på glassverket med lunsj i "Den gamle låven"


Det var godt å legge seg nedpå litt når jeg kom hjem. Men hurra JEG VAR IKKE SVIMMEL, bare fryktelig sliten i hodet, og Herr Tinnitus blåste i fløyta si av full kraft, og all lyd skurret.

Den skurrelyden er forferdelig irriterende, og all musikk høres falsk ut når den er tilstedeværende.

Fikk slappet av litt på sofaen etter turen, men det ble så som så med god hvile. Pus maste, han skulle ut, så skulle han inn igjen, så skulle han ha mer mat, så skulle han ut og så...... Ja ja, har man dyr så har man dyr.

På kvelden var det møte i HLF Ringerike og Omegn. Må innrømme at jeg var litt "ute av drift" under møtet og sofaen var utrolig god når jeg kom hjem. Ble nok litt i meste laget med to ting på en og samme dag. 

Dagen i dag har vært stille og rolig, kjenner at etter gårsdagens "utskeielser" så er en stille og rolig hjemme alene dag det eneste riktige.

Men, utfordringer er til for å overvinnes. Så nye "self-tester" vil skje fortløpende.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar