onsdag 4. juni 2014

HLF Briskeby - Mestringskurs del 2, dag 1

Det har vært en innholdsrik dag i dag, og ikke minst veldig hyggelig å møte alle de andre kursdeltagerene, kursleder og legen som foredrar igjen.

Blide og fornøyde mennesker, som alle fortalte om stort utbytte av kursets første del som ble gjennomført i februar i år.

Selv om vi alle føler sykdommen ulikt, har vi allikevel sammenfallende plager og symptomer, og det er godt å kunne snakke med andre og utveksle erfaringer.

I dag har vi blant annet snakket om genetiske forhold, arvelighet. I den forbindelse var migrene et av punktene det ble snakket om... og barne vertigo, epilepsi....

Dagens store aha-opplevelse var når det ble sagt at de i løpet av de siste 12 måneder har funnet ut at disse tingene har en sammenheng, eller retter sagt kan ha en sammenheng.



Som barn (fra 5-6 års alderen) fikk jeg det som ble kalt for barne-epilepsi, min mor er veldig plaget med kraftig migrene, og her sitter jeg med Menieres. Dette kan ifølge nyere forskning bero på en kromosomfeil??!!! Behøver nødvendigvis ikke være det, men muligheten for at det er slik er absolutt tilstede. Vet ikke om jeg vil si at det var godt å høre, men det var interessant å høre. Og, det skal bli veldig spennende å se hva som sies om dette i fremtiden.

Men, nå lar jeg sykdom være sykdom, det er tid for en aldri så liten strekk på senga før middagen skal inntas kl. 18:00, sammen med de andre på kurset.

Kjenner at det kommer til å bli veldig tidlig kvelden på meg i dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar