tirsdag 19. januar 2016

Livet går videre

Ja jeg er fortsatt i ventemodus, som jeg var ved siste innlegg her, men ett skritt videre har jeg nå kommet.

Når jeg ble syk så fikk jeg veldig god hjelp fra en likeperson i HLF, og når vedkommende spurte meg om jeg kunne tenke meg å være med i styret i lokallaget så tenkte jeg som så at nå har jeg fått så utrolig god hjelp derfra, så da er dette min sjanse til å bidra med noe tilbake.

Jeg har vel aldri angret så mye på noe i hele mitt liv. Ja missforstå meg rett. HLF gjør en utrolig god jobb og er en forening som jeg har stor respekt for, og glede av. Men det å sitte som sekretær i en slik forening når hodet ikke er på plass har vært veldig utfordrende for meg. Og selv om det har vært mer eller mindre "sommerstengt" så har det vært møter fra januar til mai og fra august til desember. To møter i måneden, først styremøte og så medlemsmøte.

I går var det årsmøte og jeg er ferdig med mitt verv, jeg har overlatt stafettpinnen til en annen person som nok er mye mer dedikert til oppgaven enn hva jeg var.Og jeg ønsker lokallaget alt det beste i tiden fremover.

Skuldrene er senket når det gjelder det "selvpålagte" stresset i forbindelse med det nå tidligere vervet, men jeg befinner meg fremdeles i et slags "limbus". For fremdeles så har jeg ikke hørt noe fra nav etter rapporten fra Nordic Academy har blitt sendt dem. Jeg har ringt dem en gang og min saksbehandler er fortsatt syk. Så en eller annen gang i løpet av neste uke må jeg ringe tilbake å høre om hva som skal skje videre. Vet de når min saksbehandler kommer tilbake? Får jeg ny saksbehandler? 

Dette er ikke noe hyggelig stadie å befinne seg i, men man får bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Ute er det gnistrende kaldt vintervær og inne er det full fyr i ovnen.

Jeg ble forresten tipset om en side med massevis av informasjon om Menieres. Som vedkommende sa, det må være den mest omfattende og beste siden på nettet om denne sykdommen. Jeg skal være enig i den uttalelsen.


Så ta en titt her på Menieres Disease Information Center

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar