fredag 27. desember 2013

And here we go again

Jeg fikk veldig hyggelig og informativt besøk på dagen i dag. Grete fra HLF Ringerike og Omegn kom innom en tur, og hun hadde med seg massevis av informative brosjyrer.

HLF Ringerike og Omegn
Klikk på bildet for å komme til HLF Ringerike og Omegn sin hjemmeside
 
All den tid Grete selv har Mènière, kunne hun lett sette seg inn i min situasjon, som helt fersk Mènière-pasient.

Utrolig godt å snakke med noen som visste hva jeg snakket om, og selv har opplevd de samme plagene som jeg sliter med om dagen. Og ikke minst, det å se at hun var fullt oppegående og kjørte bil selv (noe jeg ikke har gjort nå på mange uker).

Jeg fikk et hefte som heter Morbus Mènière, En kortfattet pasientinformasjon, hvor det sto masse nyttig, både om sykdommen, behandling og mye mer. Samt et hefte med ulike artikler vedrørende Mènière og en "haug" med andre brosjyrer.

Det var et par hyggelige timer med prat om takling av hverdagene, men jeg må innrømme at jeg var utrolig sliten etterpå.

"Legg deg litt nå" sa Grete, da hun sto i døra og skulle reise. Dama visste hva hun snakket om. Jeg fikk selvfølgelig ikke lagt meg nedpå, for pus skulle ha mat, og jeg skulle bare....

Og da var vi i gang igjen
 


Det var bare å innta horisontalen for en periode på tre-fire timer, før det roet seg sånn nogen lunde. Nå i kveld er det "greit" igjen, men kjenner at har "vært ute på noe" i dag.

Laila sjekket medisinene mine, da hun arbeider på et legekontor i Tyskland, og det viste seg at de bruker samme medisin der, som den jeg har fått. Den er foreløpig ikke godkjent i Norge, men med søknad så fikk jeg den. Har brukt den nå i en uke, men det tar, ifølge legen, tre til fire uker før man kan kjenne noen virkning. Så da er det bare å smøre seg med en god porsjon tålmodighet og håpe at karusell og berg- og dalbane turene blir så få som mulig i mellomtiden.

Ha en fortsatt strålende romjul

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar