mandag 23. desember 2013

O Jul med din glede

Jeg sitter her å ser meg rundt, og krysser fingrene for at det er minst en uke igjen til jul.


Men kalenderen viser ubønnhørlig at det er mandag den 23. desember i dag, lille julaften. Og her sitter jeg da, med hode som føles som en ballong og at det sitter på en slik høy stang og vingler.

Jeg har vasket ca 2 kvadratmeter av stuegulvet. Jippi. Og jeg har lagt fillerya fra kjøkkenet og gangen ut på terrassen til lufting.

Det ligger en julenisse som har besvimt på spisestuebordet, som for øvrig er et eneste kaos av gavepapir og merkelapper som jeg ikke har orket å rydde vekk enda. Men det skal jeg få fjernet i løpet av dagen.

Juletreet er montert av min far, det står klart på terrassen til å bæres inn og pyntes.

 
 
Gavene er pakket inn
 
 
 
Og takket være mamma + gode venner + lommeboka, så har jeg 10 sorter til jul
(aldri hatt så mange slag før jeg)
 
 

Og for øvrig så råder det totale kaoset i huset

 
Så, jeg tenkte jeg skulle skrive julehilsener i støvet.
Hybelkaninene skal få en omgang med kunstig snø på sprayboks.
Og bøsset på gulvet skal få selskap av litt barnåler fra et grantre som jeg skal ut å ribbe nålene av.
 
I tidligere tider ble jo gulvene strødd med einer.
Jeg har ingen einertrær i nærheten, så barnåler fra annen type eviggrønn får duge.
Men ingen skal komme her å si at jeg ikke holder på gamle tradisjoner!
 
Apropos eviggrønn, mitt juletre har i tidligere år aldri vært eviggrønne, har ikke hørt maken til tull. Juletrær er grønne til å begynne med, og så blir de brune!!! 
Men nå har jeg eviggrønt, og da mener jeg virkelig eviggrønt
(hvis jeg ikke spraylakkerer mitt nye plastikk-tre da).
 
Og i år skal jeg ikke gå rundt juletreet.
All den tid jeg nå stort sett er svimmel hele tiden,
så regner jeg med at juletreet kommer til å gå rundt meg isteden.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar