torsdag 19. desember 2013

I legens tegn

Denne uka har helt klart stått i legens tegn.

Vi startet på mandag med en tur til dyrlengen, og nei, det var ikke jeg som gjorde et forsøk på en alternativ behandling, men Findus som måtte få sjekket ørene sine.



Han har gått rundt å klødd og ristet på hodet i det siste, og jeg var redd han hadde fått øremidd. Så vi satte kursen til Dyrlengene i Norderhov og til doktor Benny.

Heldigvis var det ikke midd, men for sikkerhets skyld ble ørene renset, og så fikk han en sprøyte som skulle lindre kløe. Han hadde en del klor i hodet og bak ørene, mest sannsynlig etter et ublidt møte med nabokatten. Findus var ikke så veldig fornøyd, verken med dyrlegebesøket eller bilturen frem og tilbake, men er glad og fornøyd nå, og klør mye mindre.

Tirsdag våknet jeg av at det meste gikk rundt igjen.

 
Jeg var kvalm og uvel og det var vanskelig å holde bena under seg, så det var bare å kapitulere og legge seg nedpå igjen. Etter omtrent tre timer så var det verste over, og dagen kunne fortsette. Men, det ble veldig lite matnyttige aktiviteter i heimen den dagen.
 
 
Onsdag var det min tur å dra til legen, til øre-nese-hals spesialisten.
 

 
Ny hørselstest ble tatt, og den viste dessverre dårligere resultat enn den som ble tatt for seks uker siden. Ny medisiner og prøve ut. Fikk noen som ikke er godkjent i Norge (godkjent i Danmark), og vanskelige å få tak i her i landet. Apoteket jeg bruker hadde de ikke, men kunne bestille, det ville ta ca. 4 uker. Men heldigvis, de ringte et annet apotek i byen og der hadde de en - 1 - pakke. Så nå er det ny tilvenningsperiode til de nye tablettene, for å se om jeg tåler dem.
 
Og i dag var det tur til fastlegen som sto på programmet.
 
Jeg føler meg som en olding, taxi til og fra legen fordi jeg ikke orker å kjøre bil selv, sjangler inn på legekontoret, da lyden fra en stor lastebil som sto på utsiden sendte noen lydbølger gjennom hodet. Og kom ut igjen med en ny sykemelding på ytterligere fire uker.
 
Pipingen i øret vedvarer og jeg sjangler som en fyllik.
 
Ble ikke så morsomt snert over innlegget i dag er jeg redd, er litt nedstemt akkurat nå.
 
Men en ting er det i alle fall å glede seg over. Sønnen min kommer hjem på juleferie i dag, Rart å tenke på at nå er han halvveis i skoleåret på Bjerkely Folkehøyskole, den tiden har i alle fall gått fort.
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar