torsdag 26. desember 2013

Romjulsdrøm

En skulle vøri fire år i romjul....... og hatt et øre som var friskt og godt....
Og itte sku'en svimla rundt på måfå..... og hatt det godt, og vært så frisk og flott

Vel, det ble jul i år også, selv om det så stygt ut en tid.

 
Orket ikke styre med ekte juletre i år, så det ble plastikk, men når det kom til stykke så orket jeg ikke styret med å pynte heller, så det ble pyntet av sønnen min på lille julaften kveld, akkompagnert av Grevinnen og Hovmesteren på tv, litt tradisjon må man jo holde på.
 
Nå har vi vaske golvet....... å je har svinga med.....
det blei'ke noe fugleband, je' juksa litt med tre'
 
Ja jeg svingte moppen over stuegulvet, og hodet fulgte med i samme svingene. Blir en smule slitsomt å vaske på den måten, men det gikk det også, to kvadratmeter av gangen, så kom vi i mål til slutt.
 
Og en støvkost påsprayet Jif universal, så både så det og luktet det rent :-)
 
 
 
Vi har ikke satt ut så voldsomt mye julepynt, men det har blitt jul i stua allikevel, bare så synd at alle julesangene høres falske ut i år. Forvrengning av lyd gjør at all musikk høres falsk ut. Vel, ikke noe annet å gjøre enn å skru ned lyden, og da blir det ikke så ille allikevel.
 
Fordelen ved å være svimmel i jula er at man slipper å gå rundt juletreet, juletreet går rundt meg isteden. En fordel skal man da i alle fall ha med denne sykdommen.
 
 
 
 
 
Julaften ble en hyggelig med høylytt affære. Det var kjempekoselig da. Vi feiret hjemme hos mine foreldre sammen med min bror, svigerinne og to nieser. Mye latter, og den ene snakket høyere enn den andre, for alle skulle jo bli hørt. Jeg holdt meg for ørene og lo så jeg gråt. Lenge siden jeg har hatt det så moro, men fy søren så sliten jeg var når jeg kom hjem. Godt det er jul bare en gang i året.
 
 
Mine to herlige nieser, Maiken til venstre og Tonje til høyre
og min sønn Joe Kenneth i midten.
"Tomain" som Joe Kenneth kalte dem når han var liten,
de var jo prikk like, så det var like greit å slå sammen navnene.
 
 
Etter fire timer med julemoro, mat, kaffe og kake og flotte gaver, så var det deilig å komme hjem til stillhet og ro og pusen, som også fikk gave.
 


 
 
Findus satte like stor pris på godbitene han fikk fra mormor og bestefar, som det vi andre gjorde for gavene vi fikk.

Tidenes pakkelapp fikk jeg på en av gavene fra min sønn. Det sto: "Til oss, fra meg, kjøpt for dine penger"Han hadde kjøpt en bok, som han visste vi begge ville lese, og betalt den med mitt bankkort. Oppfinnsomheten kan man ikke ta fra han i alle fall.

Gårsdagen ble tilbragt stille og rolig, mye av tiden horisontalt på sofaen, svimmel og kvalm, og det samme i dag. Det skurrer i øret.

Fikk kaffebesøk av mine foreldre i går ettermiddagen. Jeg har fått kaker fra venner og bekjente, og fra mamma og kjøpt et par slag, så i år hadde jeg hele 10 sorter. Godt å ha gode hjelpere. Ingen på besøk i dag, og det var i grunnen like greit, for jeg kjenner det har blitt litt mye de to siste dagene. Holder meg horisontalt, for det meste, og satser på å komme sterkere tilbake.


Fortsatt God Jul til dere alle.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar