fredag 21. februar 2014

Fredag, det er helg og det er vinterferie

Da har fredagen kommet. Jeg har vært på kaffebesøk på jobben i dag.



Kjørte rett ned til sentrum i dag, men å være litt sånn der halvsvimmel og kjøre Hofsfossveien er en utfordring. Greit nok at det er fartsdempere i veien der, men det er naturlige fartsdempere i tillegg til de som kommunen har laget. Den veien er så humpete og hullete at det føles som å være midtfjords på Tyrifjorden i høye bølger når man kjører.



Vel, jeg var rimelig svimmel når jeg kom ned på kontoret, men det var hyggelig å ta litt kaffe og snakke med kollegaer. Det er en del lyd i lokalene der nede, fra ventilasjonsanlegget samt at det blir en klang i veggene når folk prater høyt. Men, det regner jeg med går seg til etter hvert.



Dro på Mega for å handle etterpå. Lydene i den butikken er helt forferdelige, men jeg orket ikke tanken på å skulle kjøre ned i sentrum igjen.

Etter å ha svimet rundt inne i butikken en stund så kom jeg meg ut derfra og hjem igjen, denne gangen via E16. Men, da jeg pakket ut varene så hadde jeg ikke fått alt jeg hadde betalt for ned i posene mine, og jeg hadde heller ikke fått kjøpt alt jeg skulle (men til gjengjeld hadde jeg kjøpt med meg en del som jeg ikke skulle hatt).

Vel, det ble en enkel middag i dag, orket ikke å styre så mye. Det ble fiskekaker med purre og hvitløk (for det var på tilbud i butikken),  ble varmet i ovnen. Sammen med potetstappe og salat, og is til dessert så ble det middag til min sønn og mine foreldre når de kom. Enkelt middag, men det smakte godt.

Utskeielsene i dag har ført til en voldsom lydforvrengning og høy tinnitus, men jeg må si at balansen er forholdsvis god (gulvet gynger bare bitte litt), så jeg skal ikke klage.

Nå har Joe Kenneth tatt bilen og reist ned til butikken for å hente det jeg glemte, og handle det jeg hadde glemt å kjøpe.



Og så jeg har fått hikke!! Hikk - hikk - hikk, litt morsom lyd i øret når jeg hikker, for i tillegg til hikke-lyden så hører jeg Spjoing - spjoing - spjoing som kommer av lydforvrengningen, og Fru Tinnitus spiller sin fløytelyd. 
Altså full musikk.

Sliten, men rimelig fornøyd med dagen, så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar