søndag 9. februar 2014

Nok en uke har passert

Ukene flyr avsted, og jeg klorer meg fast for ikke å falle av i svingene.

For dere andre så ser det vel ut som det ikke skjer så mye her i gården, men for meg så skjer det en hel del.



Mandag og tirsdag har jeg jo allerede skrevet om, og onsdag og torsdag var det "opplading". 

Nei, jeg ladet ikke opp til OL

Bilde fra donald.no


Jeg ladet opp til å besøke Grete på fredag. Nydelig lunsj (takk til Jarle) og hyggelig prat.

Jeg var vel egentlig godt forsynt, både når det gjaldt mat og lyder, når telefonen ringte.

Det var fra jobben. PC'n min skulle byttes ut og det var spørsmål om det var noen filer som var lagret lokalt på maskinen, som jeg måtte ta vare på.

Så Grete, som den engelen hun er, tilbød seg å kjøre meg innom jobben en tur, før hun kjørte meg til butikken og hjem.


Jeg holdt på å "gå i gulvet" når jeg kom inn på kontoret. Etter litt skravling hos Grete, trafikkstøyen som var i gata på utsiden av kontoret, så var lyden på ventilasjonsanlegget på jobben øredøvende.

Alt innhold i øret føles som det suges ut og opp i luften, og så blir jeg hengende fast under dette, som om jeg henger i en ballong og dingler.

Ja, jeg vet det høres rart ut for dere, men jeg vet ingen annen måte å beskrive det på.

Men, jeg fikk sjekket det som lå lagret på pc'n slik at den kan byttes ut.

En snartur innom butikken, hvor jeg kloret meg fast i handlevogna. 

Bilde fra rasmussen-engros.no

Så lenge jeg har den å støtte meg til så går det rimelig greit at gulvet bølger under meg. Man må da ha sine triks her i livet.

Vel hjemme igjen ble det sofaen i et par timer. Kjære gode sofaen min, må bare ligge litt, bare lukke øynene en liten stund. Bare prøve å slappe av litt. ZZZZZZzzzzzzz woops, sovnet visst litt også.

Men, jeg våknet igjen slik at jeg fikk se åpningsseremonien fra Sotsji.

Bilde fra nrk.no

Om jeg ikke er så interessert i sport så må man jo bare se noe av dette som foregår. Er jo ikke mulig å snakke med folk om dagen uten å ha litt å referere til. Og så er det jo gøy når det går godt med de norske da.

Gratulerer med 2 gull, 1 sølv og 1 bronse på første dagen av OL. 

Men, lyden fra TV har vært et problem disse dagene. Når lyden står på det laveste så hører jeg nesten ingen ting, og jeg blir sittende å lytte etter hva som blir sagt.

Skrur jeg opp lyden så kommer det noen PLING, BONG, SVISSJ lyder innimellom så går rett i "hjernebarken" på meg, og det blir skurrelyd på alt som er.

Så valgets kval blir da, skal jeg høre hva de sier, eller skal jeg bare se?

Hvis jeg velger å høre hva de sier, så hører jeg det i falsett og det går bra en bitte liten stund og så gynger gulvet under meg.

Egentlig like greit at jeg ikke er så veldig interessert i denne sporten. Da gjør det ikke noe om jeg må skru av lyden og legge meg nedpå litt.

Nå ser jeg frem til mestringskurset jeg skal på hos Briskeby. Det blir spennende å finne ut av hva jeg kan gjøre for å takle situasjonen min bedre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar