lørdag 29. mars 2014

Det er vår......ahhhhhtsjooo

Våren har kommet, det varmer deilig i sola og bjørka har fått museører. Det spretter og spirer alle steder, og pollen sprer seg som sladder på bygda.


Ellers så går nå dagene som "vanlig" her. Energien er på absolutt bunn-nivå, men prøver meg med noen skippertak innimellom.

Så lenge jeg kan tusle rundt i eget tempo, uten mas og kjas så er det ganske så greit det meste, men etter to telefonsamtaler og et kort besøk i går kveld så var lydforvrengningen så absolutt tilstede, og gulvet bølget under meg. Lyd som forvrenges er vond å høre på, og den "stikker" på en måte i øret, og nei, den stikkingen har ingenting med allergien å gjøre, for jeg har hatt den hele tiden etter at Monsieur Mènière tok bolig hos meg. Fru Tinnitus holder sin vårkonsert, med høy pipelyd. Ute så vokser furuhekken kjempehøy, og i hodet mitt så vokser pipelyden kjempehøy. Kanskje jeg skulle sove i 100 år? "og hekken vokste kjempehøy, kjempehøy, kjempehøy......" Uff, nei, er vel greit å sove godt, men 100 år kan bli vel lenge, selv for meg. Ja ja, det finnes vel en mening med det meste, selv om jeg ikke har funnet den enda i dette tilfellet.

Har fått litt tidsfordriv fra ei venninne, hun samlet sammen en del ting som hun lurte på om jeg ville forsøke å selge for henne på nettet. Så jeg tar noen bilder og legger ut en annonse, akkurat passe arbeidsmengde kjenner jeg, for dette er noe jeg kan gjøre når jeg føler for det, og når jeg kjenner det begynner å svimle så kan jeg bare legge meg nedpå.
Fant frem noen ting selv også, som jeg ikke hadde bruk for lenger. Kjekt å få solgt unna litt, så kan jeg heller bruke pengene på en oppmuntring.

Eneste ulempen med dette er  at stua nå ser ut som en episode av "Ekstreme samlere".  Men, jeg feier over med blikket, finner frem nok et papirlommetørkle og setter meg på terrassen med ryggen til kaoset, og med en kopp Cha De Bugre, flybåren fra Brasil av en venn. Den smaker litt bittert, men skal visstnok være fin for så mye, om ikke noe annet så er det en kopp te, og tar jeg med en bok så har jeg det ikke så aller verst.

Ha en fin lørdag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar