torsdag 20. mars 2014

En god latter forlenger livet.........

.... og jeg fikk meg en god latter i dag. En virkelig god latter.





Husker dere frustrasjonen min, over uttalelsen til min øre-nese-hals lege?

Nåja, det er ikke å vente at alle skal gå rundt å huske hva legen min har sagt til meg, men kort oppdatering:

I begynnelsen av februar var jeg i kontakt med min øre-nese-hals lege, og i løpet av den samtalen jeg da hadde så fortalte jeg at jeg hadde meldt meg på et Mènières mestringskurs på HLF Briskeby.

Svaret jeg fikk var at jeg var prematur, hun hadde aldri sagt at jeg hadde Mènières (selv om hun hadde nevnt det i minst tre ulike anledninger).

Vel, i dag var jeg tilbake til kontroll hos øren-nese-hals lege, og i løpet av samtalen fikk jeg sagt at: Jeg hadde forresten veldig god nytte av det mestringskurset jeg var på, det er absolutt å anbefale".


Gjett hva dama svarte. "Ja så godt å høre, jeg har ikke så mange pasienter med Mènières, SÅ DU ER DEN FØRSTE JEG HAR SENDT DIT".

Hadde jeg drukket kaffe akkurat da så hadde jeg helt sikkert satt den i halsen.

Den som tipset meg om mestringskurset på Briskeby var Grete, og det er HLF Ringerike og omegn og henne som har hjulpet meg. Og Grete sendte mail til Briskeby om påmelding og jeg bekreftet selv og ordnet med søknad til kurset hos nav.

Noen mennesker er flinke til å ta æren for hva andre gjør. Jeg burde sikkert ha fortalt henne hvordan det lå an, og hvem det var som faktisk hadde ordnet dette, og ikke minst hvem som hadde kalt meg prematur ved å meld meg på. Men den diskusjonen orket jeg ikke å gå inn på der og da.

Jeg er bare lykkelig fordi hørselen har blitt bedre, at dotten i øret mer eller mindre er borte og det samme med forvrengning av lyd. 

Formen er stigende og om hun så gjerne ønsker å ta æren for det så værsågod. Jeg og mine gode hjelpere vet sannheten, og om hun så gjerne vil sole seg i glansen så får hun nå endelig gjøre det. Hun sitter uansett bare i gjenskinnet fra oss, det er vi som sitter i solen.


Hun bekreftet i det minste diagnosen i dag da, så da er det nedfelt på papiret. Greit at det er gjort.

Ha en fortsatt fin dag venner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar