fredag 14. mars 2014

Fredag og nok en uke har passert

Denne uken har jeg gått igjennom de fleste stemninger.

Mandag var jeg på Ringerike Sykehus/Vestre Viken og tok MR


Min kjære svigerinne, som arbeider med pasienter med spesielle behov hadde påtatt seg det oppdraget å komme å hente meg, og følge meg til undersøkelsen. Greit å ha noen som kan takle meg med på laget.

Men, det gikk greit egentlig, tok en beroligende tablett i forkant og klarte å gjennomføre undersøkelsen.

"Du er så flink til å ligge stille" sa sykepleieren. Pfhhh, ikke noe rart det da, jeg var stiv av skrekk, klarte ikke å røre en muskel, bare ventet på at trommelen skulle stramme seg rundt meg og le rått. Ja det hørtes ut som den lo en rusten latter når den ene bildeserien ble tatt. Jeg er igrunnen helt sikker på at den lo.

Jeg var sånn passe deilig sløv resten av dagen, og tilbrakte mesteparten av tiden på sofaen.

Tirsdag morgen følte jeg meg så uthvilt som jeg ikke har gjort på det jeg kan huske. Formen var på topp og jeg hadde minimalt med piping i øret. Jeg følte at jeg kunne gjøre hva som helst. Yes, jeg var klart til dyst igjen. Nå skal jeg begynne å jobbe igjen, dette her går bra.

Jeg hadde en avtale om å gå igjennom noen papirer på tirsdag, og noe av overmotet forsvant etter hvert. Var innom på Esso og snakket litt med Anne og var glad for at jeg hadde noe å holde meg fast i når vi pratet sammen.

Kjente jeg strevde med å holde konsentrasjonen når jeg snakket. Hva sa jeg? Hva hadde jeg sagt? Hva skulle jeg til å si?

Det var godt å komme hjem og jeg sovnet som en stein, til tross for at Fru Tinnitus på nytt holdt sin en-tone-konsert på høyt volum. Litt svimmel var jeg og veldig kvalm


Onsdag måtte jeg i butikken en tur, da manglet både det ene og det andre her, men formen var grei, så jeg kjørte av sted med friskt mot, men fortsatt sliten etter gårsdagen. Turen til butikken gikk greit, men jeg valgte en butikk som ligger like i nærheten, uten å måtte gjennom bytrafikken. Liker ikke å kjøre i bytrafikken, det blir på en måte for mye føles det som.

Det ble å holde seg i ro mesteparten av denne dagen også. Pakket ut varene og planet på sofaen.

Det var da som fanken også, jeg følte meg jo egentlig helt frisk på tirsdag morgen. Og nå kjørte jeg karusell igjen.


Jeg følte meg utmattet og sovnet. Anfallet holdt heldigvis ikke på så lenge, men det var der. Det hadde dukket opp igjen etter en lang periode nå uten de skikkelig store svimmelhetsanfallene.

Så torsdag var det bare å holde seg helt i ro. Fikk besøk på ettermiddagen, og var supersliten på kvelden, med litt sjøgang, og forholdsvis moderat piping i ørene.

Det var godt å finne senga når kvelden kom, men jeg sov ikke så lenge. Våknet igjen ved 3 tiden på natten og hadde en dundrende hodepine og jeg fikk ikke sove igjen. Det var bare å få på seg litt klær og komme seg opp. En hodepinetablett og et glass med vann og jeg sovnet til slutt på sofaen. Der våknet jeg i dag tidlig av at telefonen ringte. Litt forfjamset, men jeg tror ikke vedkommende som ringte hørte det.

Nå håper jeg dette skal bli en god dag. Fru Tinnitus er på plass kjenner jeg og nakkemusklene er stramme og det strammer i tinningen, men jeg har bestemt meg for at dette skal bli en god dag. Må bare hvile bitte litt først.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar